donderdag 6 november 2014

Film review: Stuk!


Vandaag heb ik een film review over de film Stuk! Het is een film die gemaakt in aan de hand van het boek Stuk! Maar er zitten wel aardig wat grote verschillen tussen het boek en de film. De film is geregisseerd door Steven de Jong.

Ik zal maar gelijk eerlijk zijn... Ik vond dit absoluut niet de beste film die ooit gemaakt is eerder gaat hij richting de slechtste. Wil je weten waarom? Lees dan snel verder.




Elizabeth wordt gepest en heel erg ook. Ze wil ook absoluut van haar school af maar haar moeder vind dat ze zeurt en dat het een goede school is. Door het pesten heeft Elizabeth ook een negatief zelfbeeld gekregen en krijgt ze alleen maar meer eetkicken en gaat ze zichzelf ook snijden.
Ze wordt voornamelijk gepest door Sabina, Jeremy en Sebastiaan en die gaan erg ver in hun pest gedrag. Elizabeth heeft 1 droom en dat is dat Alec de populairste jongen op haar verliefd wordt alleen heeft hij al z'n perfecte vriendin Riley. Op een dag besluit Elizabeth dan maar dat zij Riley moet worden zodat Alec verliefd wordt op haar. Ze gaat zelfs zo ver dat ze Riley drogeert als Riley bij haar thuiskomt en haar gevangen houd. Ik wil jullie verder niet te veel verklappen over de film dus ga ik verder vertellen over wat ik nou van de film vond.


De film was niet pakkend terwijl het boek mij wel pakte. Het boek was ook wel wat onrealistisch alleen de film sloeg echt alles. je ziet constant een geest oma die met Elizabeth praat. Eerst kan je ook niet helemaal weten of ze nou echt dood is maar later kom je daar wel achter.

Een nog heel erg irritant punt vond ik dat je steeds zag dag 4 of dag 5. De film sprong heel erg van de hak op de tak en dat maakte het kijken niet echt aangenaam.

In de film komt natuurlijk het punt dat Riley gevangen gehouden wordt, daar zie je niet heel erg veel van alleen korte fragmentjes. Ik vond dat er persoonlijk ook nogal raar uitzien in een vervallen gebouw.

Dit is echt een punt wat ze niet hadden moeten afwijken van het boek. Het boek speelt zich namelijk af in Rotterdam en in een flat en dan wordt Riley in een kelder gevangen gehouden. Dat had denk ik beter geweest dan dit rare vervallen gebouw en het vrijstaande huis waar Elizabeth in woont. Dit vond ik echt een punt wat ik heel jammer vond dat ze van het boek zijn afgeweken.


Er is trouwens 1 ding wat ik wel goed vond, en dat was het acteerwerk van Jackie van Parijs (Elizabeth). Ondanks de slechte verhaallijn en andere dingen speelde zij wel geloofwaardig helaas deden niet alle acteurs dat.

Verder heb ik niet veel over deze film te vertellen, alleen dat ik hem niet echt aanraad. Ik heb hem afgekeken maar wel met moeite om niet in slaap te vallen zeg ik eerlijk. Ik geef deze film dan ook maar 2 sterren.

De film is vanaf 18 november te koop bij bol.com voor €11,99. Wil je hem echt graag hebben kan je hem nu al reserveren.

Wat vonden jullie van de film Stuk? Laat het weten in de comments.

2 opmerkingen: