zondag 30 november 2014

Mijn top 5: Harry Potter films

Harry Potter wie kent de boeken en films niet? Ik ben echt een Harry potter fan, het begon met de eerste film die ik in de bioscoop zag en die maakte voor mij als klein meisje veel indruk. Daarna zat ik er elk jaar klaar voor voor een nieuw deel. De boeken ben ik pas veel later gaan lezen pas na de 4de of 5de film. Maar zowel de boeken als de films vind ik erg goed! Ik wil jullie daarom mijn top 5 aan Harry Potter films laten zien.


Op nummer 5: 
Harry Potter en de vuurbeker.
In Harry Potter en de vuurbeker zie je niet alleen de leerlingen van zweinstein maar ook van andere toverscholen. Wat mij het meest is bijgebleven aan deze film is het kerstbal waar Hermelien van de trap af loopt in een mooie jurk. En natuurlijk het eerste echte gevecht met voldemort als Voldemort zelf met zijn eigen lichaam. Wat ik echt verschrikkelijk vond aan deze film was het lange haar van Harry want ik vond het Daniƫl Radcliffe echt niet staan. Maarja hun krijgen hun kapsels ook maar aangemeten door de mensen achter de film.
Wat ik ook erg leuk vond in deze film was het zwerkbal kampioenschap waar Harry met Hermelien en de familie Wemel heen gingen. Vooral die grote tent.







Op nummer 4:
Harry Potter en de halfbloed prins.
Wat ik zo mooi vond aan deze film is de liefde die er ontstaat tussen Ginny en Harry maar ook tussen Hermelien en Ron. En je ziet in deze film wat gruzelementen zijn die nog erg belangrijk zijn in de volgende 2 films. Een vervelend iets aan deze film is natuurlijk de dood van Albus Perkamentus.
Ook zien we Sneep van een andere kant dan wat je verwacht want waarom vermoord hij Perkamentus terwijl die altijd in Sneep geloofde. Ik vond deze film erg goed in elkaar gezet het verhaal klopte gewoon ook zoals het boek, natuurlijk er waren wel wat dingen anders maar in grote lijnen klopte het.
Je ziet in deze film ook de verbintenis tussen Harry en Sneep een beetje omdat Harry erg opgaat in een oud school boek waar spreuken in staan van de halfbloed prins en dat blijkt Sneep te zijn.



Op nummer 3:
Harry Potter en de relieken van de dood deel 1.
Het begin van het gevecht dat is natuurlijk waar alles om gaat. In deel 1 van de relieken van de dood zie je nog niet het echte gevecht wel het begin van de overname van de dooddoeners maar Harry, Hermelien en Ron zijn vooral bezig om gruzelementen te vinden maar dat lijkt makkelijker dan gezegd want waar moet je zoeken? Ron en Hermelien hadden verwacht dat Harry wel iets meer zou weten over waar ze de gruzelementen konden vinden door Perkamentus maar die heeft Harry ook niet veel verteld. Uiteindelijk lukt het ze toch. Het is een film waar veel liefde maar ook ruzie in voorkomt. Eigenlijk voor het eerst is Ron echt heel erg boos maar hij houd het niet lang vol. Zo zie je maar ware liefde en vriendschap houd wel stand.







Op nummer 2:
Harry Potter en de relieken van de dood deel 2.
Deel 2 is dan natuurlijk ook niet te missen. Deel 2 is wat spannender dan deel 1 maar dat is ook wel logisch het is natuurlijk het einde van het hele Harry Potter verhaal. Ik vond dat ook erg jammer. 8 jaar lang had je elk jaar zo'n beetje een Harry Potter film waar je je op kon verheugen en nu was dat voorbij. Nog steeds vind ik het jammer maar het is niet anders. Ik vind dat ze in deze film het gevecht echt heel erg goed in beeld hebben gebracht. Het was nog beter dan ik me had voorgesteld. Wat me vooral erg raakte was het stuk waarop Harry zich dood houd en iedereen in diepe rouw is maar Harry zich ineens beweegt en iedereen weer blij is dat Harry nog leeft. En natuurlijk het einde van Voldemort. Ook vind ik het stukje leuk dat ze ouder zijn en Harry, Ginny, Ron en Hermelien hun eigen kinderen naar de trein brengen die hun naar zweinstein zal laten gaan.





Op nummer 1:

Harry Potter en de steen der wijzen.Deze was natuurlijk niet te missen. De aller eerste film was ook erg goed. Ik had het boek toen nog niet gelezen maar was alsnog helemaal weg van de film en het verhaal. Ik weet nog wel dat ik het einde een beetje eng vond toen die hoofddoek afging en professor Kinkel 2 hoofden blijkt hebben. En 1 daarvan Voldemort is. Ik had dat toen ook niet verwacht ik dacht echt dat Sneep de slechte was. Ook vond ik het potje schaak erg mooi gedaan met die giga pionnen. Het was echt een magische film en het magische begin van 8 fantastische films.
Het enige jammere aan deze film vind ik dat het begin iets uitgebreider had gemogen over hoe Harry bij zijn tante en oom is gekomen. In het eerste boek is dat wat beter beschreven. Maar ik snap ook wel dat de film misschien anders te lang was geweest.



Helaas komen er geen nieuwe Harry Potter films meer maar we hebben gelukkig 8 top films die wel regelmatig kunnen kijken. Ik heb ze ook allemaal op dvd en pak ze ook regelmatig om ze weer eens te kijken. Ook de 7 boeken heb ik thuis staan en ga ik denk ik binnenkort maar weer eens lezen.

Wat vonden jullie van Harry Potter? Laat het weten in de comments.

4 opmerkingen:

  1. Leuk artikel! Wij hebben toevallig vorige week de hele box met alle 8 de dvd's binnengekregen!! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Succes met kijken! De films zullen je niet tegenvallen dat weet ik zeker!

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik moet echt eens een marathon houden en ze allemaal achter elkaar kijken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb ik 1x gedaan maar ik ben op de helft in slaap gevallen omdat ze wel heel erg lang duren in totaal :P

      Verwijderen