maandag 17 november 2014

Mijn top 5 Disney films

Disney films, wie kijkt ze niet. Zowel jong als oud vind ze leuk dus daarom wilde ik jullie mijn top 5 Disney films laten zien.

Op nummer 5:
Belle en het Beest.
Belle en het beest is best wel een romantisch verhaal maar toch ook wel weer niet. Belle is anders dan alle andere bij haar in het dorp. Ze houdt wel heel erg van lezen en gaat daar helemaal in op. Ze woont bij haar vader en ze houdt zielsveel van hem. Haar vader moet een reis gaan maken maar hij kiest de verkeerde weg en komt bij het huis van het beest. Belle haar vader wordt opgesloten door het beest. En Belle wil niet dat haar oude vader daar gevangen moet zitten dus neemt ze zijn plaats in. Maar als ze het beest steeds meer gaat leren kennen ziet ze een hele andere kant van hem. Het is een grappige film door alle levende spullen zoals de levende kandelaar en kopje natuurlijk.



Op nummer 4:
De kleine zeemeermin.
Dit blijft een mooie film vind ik zelf. Wie wil er als klein meisje nou geen zeemeermin zijn en kunnen zwemmen tussen alle vissen? Ariel is altijd al gefascineerd door mensen. Ze verzameld ook allemaal spullen die ze vind in de zee die eigenlijk van mensen zijn. Haar vader (de koning) heeft een hekel aan mensen en wil dan ook absoluut niet dat Ariel met mensen in contact komt. Toch doet Ariel het en als het schip van prins Erik zinkt en Erik bijna verdrinkt red Ariel hem. Vanaf dar moment is ze verliefd op prins Erik. Maar hoe kan ze bij hem komen? Ze gaat naar de boze heks en die wil haar wel mens maken alleen dan wil ze wel de stem van Ariel. Het is een mooi maar ook wel zielig verhaal omdat je ziet dat Ariel zo graag naar de mensen wil maar dat niet mag van haar vader. Gelukkig is het natuurlijk wel een Disney verhaal en komt alles goed. Ik vond zelf ook de kleine zeemeermin 2 helemaal geweldig.


Op nummer 3:
Toy story.
Wie wilt er nou niet dat zijn speelgoed echt leeft? Ik vind het idee van deze film echt heel erg leuk. Ik heb ook alle 3 de delen gezien en alle 3 vind ik ze erg leuk. Er is ook aangekondigd dat er een deel 4 gaat komen maar dat duurt wel nog even. Toy story begint met Woody die het lievelingsspeelgoed van Andy is. Tot hij voor zijn verjaardag een Buzz Lightyear krijgt. Woody wordt jaloers en heeft daardoor een hekel aan Buzz. Buzz is ook wel erg overdreven met zijn spaceranger hij denkt dat hij echt een ruimteheld is maar hij is natuurlijk maar een pop. In het verloop van de film gaat hij dat ook inzien wanneer Woody dit meermaals heeft gezegd tegen hem. Toy story is eigenlijk het begin van Pixa bij Disney. En daarna zijn er nog meerdere films gevolgd.
Dit is ook echt een film die ik wel 100 keer gezien heb inmiddels maar hij verveeld nooit.



Op nummer 2:
Pocahontas
Als dochter van het opperhoofd heeft Pocahontas het niet makkelijk. Haar vader heeft ook al een geschikte man gevonden alleen daar denkt Pocahontas anders over. Ze is ook 1 met de natuur en vraagt op raad met grootmoeder wilg. Haar leven veranderd wanneer er een bood komt uit Engeland. De mensen uit Engeland komen naar Noord-Amerika om te zoeken naar goud alleen dat is er niet. Gouverneur Radcliff denkt dat ze liegen en vind het maarde wilde. Hij wil oorlog. Pocahontas heeft ondertussen John Smith ontmoet en het klikt meteen tussen hun. Ze worden verliefd alleen kan dat natuurlijk niet. John en Pocahontas ontmoeten elkaar 's avonds alleen dat gaat mis wanneer Kocoum hun ziet en John Smith wil hij John aanvallen alleen John is sneller en vermoord Kocoum.
Hoe het verder verloopt zullen veel mensen wel weten en anders moet je zeker deze film eens gaan kijken. Ik vind het een mooie film omdat het niet zo standaard verhaal is. En de film is heeft mooie muziek. Deze film is ook gemaakt naar aanleiding van een waargebeurd verhaal.

Op nummer 1:
Mulan.
Dit is echt mijn favoriet. Ik heb deze film toen ik nog klein was ook in de bioscoop gezien en vanaf het eerste moment vond ik het een mooie film. Mulan heeft nog geen man en gaat naar een koppelaarster. Daar gaat werkelijk waar alles mis en wordt er gezegd dat ze nooit een man zal vinden. Er heerst ook oorlog op dat moment in China en haar vader wordt opgeroepen het leger in te gaan. Hij mag alleen overgenomen worden door een zoon alleen die heeft hij niet, ze hebben alleen Mulan. Mulan haar vader is alleen erg slecht ter been en ze wil niet dat hij gaat. Op een avond besluit ze daarom ik haar haar af te snijden en zich om te kleden als man zodat ze haar vader over kan nemen. Ze doet het alleen wanneer iedereen slaapt zodat ze niet kan worden tegengehouden.Ik had altijd al bewondering voor Mulan. Dat ze het lef had om zit gewoon te doen. Ook vond ik Mulan er altijd mooi uitzien zeker toen ze naar de koppelaarster ging.


Dit was mijn top 5 van favoriete Disney films. Wat vinden jullie van mijn top 5? En wat is jullie top 5 favoriete Disney films? Laat het weten in de comments.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben echt fan van Pocahontas haha :) Maar ook High School Musical en The Lion King blijven leuk! Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Alladin mijn favoriet! Liefs, Roxanne/ www.peachlife.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan niet kiezen, ik vind ze allemaal leuk! Hoewel ik de Leeuwenkoning echt grijs heb gedraaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben echt fan van Bami en Jungle Book!

    BeantwoordenVerwijderen