maandag 27 oktober 2014

top 5: huilfilms

Films waar we een traantje bij weg pinken.. die zijn er best veel maar wat zijn de 5 films waarbij ik het echt niet meer droog bij kon houden? Ik ga jullie mijn top 5 vertellen:

Op nummer 5:
Pokemon mew vs mewtwo.
Ja het is een tekenfilm, dit is de eerste film waarbij ik ooit moest huilen. Het was trouwens ook de aller eerste pokemon film. Dat ik moest huilen bij deze film komt als Ash in steen veranderd en pikachu hem gaat elektrocuteren om hem weer in leven te krijgen en dat niet lukt. Dan gaan uiteindelijk alle pokemons huilen en ik vond dat als kind zo zielig, vooral voor pikachu.
Het bleef natuurlijk een tekenfilm voor kinderen dus alles kwam wel weer goed maar toch vond ik dit als kind een hele zielige film.









Op nummer 4:
Voordat ik doodga.
Voordat ik doodga gaat over een meisje (Tessa) met kanker. Ze woont bij haar vader die erg beschermend is. Wanneer ze een nieuwe buurjongen krijgt raakt ze al snel bevriend met hem en van het 1 komt het ander. Ze heeft voor zichzelf besloten dat ze nog een aantal dingen gedaan wilt hebben voor ze doodgaat omdat ze weet dat ze niet heel erg lang meer te leven heeft. Deze film neemt je mee met Tessa en met haar strijd tegen de dood en vooral tegen de tijd.
Naarmate de film verder komt wordt hij ook steeds zieliger, je ziet dat haar vader en broertje en ook haar moeder het er erg moeilijk mee hebben dat ze niet meer lang bij hun zal zijn en ook Adam (de buurjongen/vriendje) krijgt het er natuurlijk ook moeilijk mee.
Ik vind het wel echt een hele mooie film en Dakota Fanning doet het heel erg goed als Tessa. Zeker een aanrader.


Op nummer 3:
Marley & me.
Marley & me gaat over een jong stel die een hond gaan adopteren om te zien hoe ze het doen als "ouders". Ze adopteren een labrador puppy en die noemen ze Marley. Je ziet de film vanuit de ogen van John en dan zie je wat voor dingen Marley alleen uithaalt. Door de onhandelbare Marley worden ze wel wat banger voor het ouderschap maar ze gaan er toch voor. Al snel raakt Jenny zwanger alleen krijgt ze helaas een miskraam. Maar al snel krijgen ze alsnog een kindje. Het leven wordt er niet makkelijker op met een kind en Marley vooral omdat Marley werelds ergste hond is naar hun eigen zeggen.
Nu zal je denken wat is er zo zielig aan deze film? Nou dat is het einde waarop Marley oud is geworden en ziek wordt. John moet dat beslissen om Marley in te laten slapen en je ziet dan dat hij maar ook z'n vrouw en
kinderen het daar erg moeilijk mee hebben ondanks dat het Marley werelds slechte hond was hielden ze heel erg veel van Marley.


Op nummer 2:
The last song.
The last song gaat over Ronnie die de zomer naar haar vader gaat. Ze wil er alleen helemaal niet naartoe. Nadat haar ouders gingen scheiden was ze heel erg kwaad op haar vader. Ze is ook nogal opstandig en werkt totaal niet mee met haar vader. Ze probeert er alsnog wel wat van te maken voor haar broertje die wel heel erg blij is dat hij bij z'n vader is. Ze krijgt ook een vriendje alleen zijn die van een wat hogere stand wat voor wat discussies zorgt en ze uit elkaar gaan. Hij moet ook studeren waar z'n ouders hebben gestudeerd terwijl hij dat eigenlijk niet wilt. Naarmate de film verstrekt krijgen Ronnie en haar vader langzamerhand een betere band alleen dan stort haar vader zomaar in 
elkaar. Het blijkt dat haar vader kanker heeft en erg ziek is maar dat wilde hij niet tegen z'n kinderen zeggen en hij was ook met de medicatie gestopt. Ronnie gaat niet meer weg nadat ze dit weet en ook als het heel erg slecht met hem gaat blijft ze bij hem. Als ze voor haar vader gaat piano spelen (wat ze al lang niet meer heeft gedaan voor hem) overlijd hij. Op de begrafenis speelt ze ook dit nummer en verteld ze over de band met haar vader. Dit was voor mij echt een heel zielig punt nu merk je dat ze hem toch wel heel erg mist. Na de begrafenis ziet ze Will ook weer en komen ze weer bij elkaar. Ik vond deze film erg goed en je merkt ook eerst echt niet dat de vader ziek is dus het komt best wel als een shock als blijkt dat hij ongeneeslijk ziek blijkt te zijn.


Op nummer 1:
My sister's keeper
My sister's keeper gaat over Anna en haar zus Kate. Kate heeft leukemie en Anna wordt gebruikt om Kate wat beter te kunnen maken. De moeder van Kate en Anna kan het niet aan dat Kate misschien zou overlijden. Anna wilt alleen niet meer geopereerd worden om Kate te helpen. Anna heeft namelijk al heel veel operaties gehad. Om te zorgen dat ze niet meer hoeft te helpen stapt Anna naar een advocaat waarmee ze haar ouders aanklaagt. Later blijkt dat Kate niet langer wilt leven en dat Anna dit voor haar doet. Je ziet de strijd tussen de ouders en hun kinderen. En dat is hartverscheurend. De strijd die de moeder heeft is zo logisch maar ook de keuze van Kate is goed te begrijpen. Dit is een film waarin je het gewoon niet droog kan houden. 





Dit was mijn top 5. Er zijn natuurlijk nog veel meer films waarbij ik het niet droog kon houden en de keus was ook erg moeilijk maar dit was wel echt mijn top 5.

Wat is jullie top 5? Daar ben ik erg benieuwd naar dus laat het in een reactie achter als jullie willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten