maandag 3 november 2014

mijn top 5 van eigen bodem.

Vandaag wil ik jullie mijn top 5 laten zien van films van eigen bodem, Nederlandse films dus,
Er zijn veel Nederlandse films alleen zijn ze niet allemaal even leuk en goed natuurlijk daarom heb ik er 5 uitgekozen die ik wel erg leuk en goed vond om te kijken.
Op nummer 5:
Alles is liefde.

Deze film gaat over meerdere mensen waar wel iets mee is wat met liefde te maken heeft. De 1 is verliefd op de prins en de prins op haar en bij een ander is de man ontslagen maar weet z'n vrouw dit niet en doet hij alsof hij gaat werken.
Het leuke aan dit soort films is dat meerdere verhalen op het einde tot 1 komen.
Er zit veel humor in maar ook wel wat verdriet.
Ook spelen hier veel bekende namen in de film zoals Carice van Houten, Paul de Leeuw, Chantal Jansen, Valerio Zeno en nog wat andere bekende namen. Deze film speelt zich ook in een typisch Nederlandse tijd af namelijk tijdens sinterklaas.








Op nummer 4:
Alibi.
Deze film draait om leugens. Youssef is al goed in liegen en dan komt hij ook nog eens Rick tegen die een eigen alibi bedrijf heeft. Als iemand even weg wilt met een andere vrouw of niet wilt werken zorgen hun voor een goed alibi zodat de klanten niet de waarheid hoeven te vertellen. Youssef wordt stapel verliefd op Andrea alleen Andrea heeft een hekel aan liegen. Wat Youssef niet weet is dat Rick ondanks dat hij getrouwd is ook met Andrea uit gaat en als Youssef daar achter komt ontploft de boel. Het is een hele leuke komedie. Ik ging naar deze film in de bioscoop en had er mijn twijfels bij maar ik vond hem erg leuk en heb hem daarna nog vele malen opnieuw gekeken.








Op nummer 3:
Alles is familie.
Wat doe je als je met je eigen man geen kind kan krijgen? Dan besluiten jullie om de vragen of zijn broer niet zaaddonor wil zijn. Dit zorgt natuurlijk voor ongemakkelijke situaties en al helemaal als Winnie dan ook nog verliefd wordt op de broer van haar man. Niet alleen bij hun zijn er problemen ook bij hun zwager die zijn vrouw is verloren en nu alleen 2 kinderen opvoed en eigenlijk wel weer een beetje verliefd is maar dat niet wil toegeven. En ook de ouders van de 2 broers hebben problemen als hun vader ineens besluit te willen scheiden.
Het is een film met veel emoties maar ook met humor.
Ook in deze film spelen dan meerdere verhalen die op het einde weer bij elkaar zullen komen.
Ik vond het een leuke film om te kijken en ik zal hem ook nog veel opnieuw gaan kijken denk ik.





Op nummer 2:
De eetclub.
Wanneer Karen, Michel en hun dochtertje verhuizen naar een nieuw huis in een luxe villa wijk veranderd hun hele leven. Karen ontmoet al snel iemand waar ze bevriend mee raakt en die nodigt haar uit voor de eetclub. In het begin lijkt het allemaal gezellig maar al snel blijkt dat er veel geheimen zijn. En dan vooral tussen de vrouwen en hun mannen. Veel van de vrouwen en mannen gaan vreemd met 1 van de ander.
Karen krijgt ook een geheime affaire met Simon.
Het is een spannende film die je meesleurt. Er gebeuren soms ook dingen die je totaal niet verwacht had of je denkt het te weten en dan is het net weer even anders dat maakt deze film wel echt een topper.






Op nummer 1:
Zwartboek.
Zwartboek speelt zich af in de tweede wereld oorlog. De film gaat over Rachel en Rachel is joods. Wanneer Van Gein aanraad om op een boot naar het Biesbos te gaan doet ze dan alleen worden ze ontdekt en wordt bijna iedereen vermoord maar Rachel niet. Ze kan ontsnappen en doet zich verder voor als Ellis en verft haar haren om niet joods over te komen. Ze gaat bij het verzet en gaat werken op het SD-kantoor in Den-Haag en luistert daar alles af. Ze plaatst ook een microfoontje achter een schilderij zodat anderen ook kunnen meeluisteren. Het is een zielige film vooral die je echt meeneemt in de oorlog en net na de oorlog.
Ook hier speelt weer Carice van Houten in en ook dit keer doet ze het top! Ik vind dit echt 1 van de beste Nederlandse films en daarom staat hij ook op 1.





Wat vinden jullie van mijn top 5?
En wat is natuurlijk jullie top 5. Laat het me weten in de comments

Geen opmerkingen:

Een reactie posten